Jeśli życie daje nam cytrynę robimy z niej lemoniadę

Staram się nie oglądać wiadomości, wyłączam radio w czasie ich trwania, najczęściej jednak słucham ulubionej muzyki. Robię to wszystko, żeby chronić się przed negatywnymi informacjami płynącymi z każdych mediów. Co nie znaczy, że wypieram rzeczywistość. Zdaję sobie sprawę , z tej "cytryny", która jest wokół nas. Na szczęście jestem miłośniczką cytryn. Nie dość , że mają piękny, cieszący oczy kolor , to jeszcze są zdrowe i smaczne. Ta analogia ma na celu pokazanie Wam, że każda sytuacja może mieć swoje dobre strony, tylko czasem warto się nad nimi zastanowić, żeby je dostrzec.
Polecam zrobić sobie listę - co dobrego wynika z obecnej sytuacji: dla mnie i dla innych. Oto moje propozycje :
DLA MNIE :
- mam w końcu czas na aktywne, uważne spedzanie czasu z moimi bliskimi - tyle ile tylko dusza zapragnie
- mogę uporządkować swoje sprawy - dosłownie i w przenośni
- mam czas na swoje pasje
- mam czas na telefony do rodziny, przyjaciół i znajomych
- mam wpływ , w jaki sposób uczy się moje dziecko. To oczywiście nie znaczy, że do tej pory uczyło się źle. To znaczy, że w kreatywny sposób, poprzez zabawę może chłonąć wiedzę. Niekoniecznie siedząc w ławce.
- mogę nauczyć się rzeczy, które zazwyczaj odkładam na " kiedy będę miała czas"
- mogę w końcu nadrobić zaległości czytelniczo - filmowe

DLA INNYCH
-   Możemy w końcu docenić jak ważna jest praca innych ludzi : służby zdrowia, handlu itd
- zobaczcie ile dobra jest wokół nas : ludzie gotują dla innych za darmo, dzielą się pieniędzmi na rzecz ogółu, szyją maseczki, dokarmiają ludzi stojących w korkach, wspierają się , organizują na dużą skalę i wiele jeszcze innych gestów mniej lub bardziej anonimowych. Wniosek jest jeden - ludzie są dobrzy , jeśli tylko da im się na to szansę
- oddychamy lepszym powietrzem, natura w końcu może wziąć oddech. Popatrzcie na zdjęcia z kanałów weneckich.
- okazuje się, że wiele spraw da się jednak zalatwić przez internet czy telefon, co może w przyszłości  rozładować kolejki w urzędach
- patrząc na to, jak szybko ze sklepowych półek zniknęły środki czystości, wynika , że będziemy żyć w lepszej higienie. Brawo !
Dzielcie się w komentarzach , co dla Was dobrego przynosi ten czas. Razem możemy sprawić, że ta lista będzie jeszcze dłuższa.
fot. internet
Znalezione obrazy dla zapytania: jeśli życie daje ci cytrynę zrób z niej lemoniadę

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dieta czy styl życia

Jak poradzić sobie z negatywnymi myślami - dialog sokratejski

Dzień dziecka czyli jak budować zdrową więź z dzieckiem